برند محصولات آرايشي و بهداشتي در جهان وجود نداشت

بهترين مارك رژ لب

تا به حال فكر كرديد كه در هزاران سال گذشته در زماني كه حتي يك برند محصولات آرايشي و بهداشتي در جهان وجود نداشت زنان چگونه ميل به زيبايي و آرايش خويش را تامين مي‌كردند و چه‌گونه به ميل زيبايي و آراستگي خود جواب مي‌گفتند .برگزيدگانخبرنامه اينترنتي ايران خبرنامه معاش ايده آل: تا به اكنون فكر كرديد كه در هزاران سال پيشين در زماني كه حتي يك مارك محصول ها آرايشي و بهداشتي در جهان وجود نداشت زنان چه گونه ميل به زيبايي و آرايش خود را تامين مي‌كردند و چه گونه به ميل زيبايي و آراستگي خويش جواب مي‌گفتند . بي‌شك براي‌تان جالب هست بدانيد كه آنان از ساده‌ترين مواد طبيعي كه به راحتي در آشپزخانه منزل‌مان در اختيار داريم براي آرايش خود منفعت مي‌برند .اين روز ها كه عرضه توليدات بهداشتي و آرايشي با منشاء گياهي حتي در داروخانه ها و مراكز زيبايي دنيا سخن اوليه را مي‌زند چه خوب تر كه شما خودتان در لابراتوار شخصي خودتان اين محصول ها را به شيوه خودتان تهيه كنيد .
اينپودر را جايگزين خودكار ابرو كنيددر صورتيكه شما هم از آن دست خانم‌هايي هستيد كه به خودكار ديده و ابرو حساسيت داريد و تا روز جاري نتوانستيد بدون دردسر و گرفتاري ياد براي آرايش چشم‌هاي‌تان مبادرت كنيد خوب تر است اين شيوه را نيز تجربه كنيد . بياييد به شيوه مردم پيشين مجدد دست به دامن سورمه شويم . هزاران سال پيش زنان براي افزايش جذابيت چشم و ابروي خويش از پودر سنگ طوطيا استعمال مي‌كردند و با كمك يك شاخه نازك يا ميله‌بسيار نازك فلزي پودر قابل انعطاف شده سنگ طوطيا را به ابروها و چشم‌ها مي‌كشيدند . پودر طوطيا صحيح به عبارتي كاري را مي‌كرد كه خط‌ چشم‌هاي امروزي مي‌كند . شايد خالي از لطف نباشد كه در اين روزها كه بازار اثاثيه آرايشي و بهداشتي و برندهاي مختلف محصول ها آرايشي گرم است براي يك بار هم كه گرديده دل را به دريا بزنيد و يك توشه از پودر سنگ طوطيا براي آرايش چشم‌ها و ابروهاي‌تان به كارگيري كنيد . تنها كافي است به نزديك‌ترين عطاري راز بزنيد و از او بخواهيد مرغوب‌ترين سرمه‌ را به شما بدهد .


درخانه رژ لب بسازيدحتما تهيه رژ لبي به سرخي چغندر در خانه بسيار هيجان انگيز است . شايد شما نيز ترجيح مي‌دهيد خودتان رژ لب مسئله علاقه‌تان را در لابراتوار شخصي‌ خود، بسازيد . شيوه‌اي كه در صورتي‌كه چه اين روزها زندگي شهر‌نشيني و مشغله چندان اذن پرداختن به آنها را نمي‌دهد اما روشي هست كه موضوع علاقه بسياري از زناني هست كه در دانمارك زندگي مي كنند . آنان روشي براي تهيه رژ لب دارند كه به هيچ وجه طاقت فرسا نيست . براي تهيه اين رژ نياز به يك‌چهارم فنجان موم، يك‌چهارم فنجان روغن كرچك و 2 قاشق غذاخوري روغن كنجد داريد . اين مواد را با هم تركيب كنيد و روي حرارت غيرمستقيم بگذاريد . مي‌توانيد آن ها را روي كتري قرار دهيد تا با كمك گرماي بخار آب عالي به خورد يكديگر مراحل . در نهايت وقتي اين ادغام را از روي حرارت برداشتيد و گرماي آن از دست رفت . براي رنگ آميزي آن مي‌توانيد آب چغندر را به آن بيش تر كنيد و آن را در يخچال بگذاريد تا به خوبي ببندد . اين رژ لب يكي از طبيعي‌ترين و خوش‌رنگ‌ترين رژ‌هايي ميباشد كه مي‌توانيد از آن براي آرايش روزمره خود به كار گيري كنيد و نگران حساسيت، خشكي و ترك خوردگي لب‌هاي‌تان نيز نباشيد .
در حالتي كه طرفدار رژ لب نارنجي هستيد . . .
براي تهيه رژ لبي طبيعي به رنگ نارنجي به مواد بيشتري نياز داريد البته نگران نباشيد به راحتي مي‌توانيد تك تك آن ها را از دكان گياهان دارويي يا عطاري تهيه كنيد . براي تهيه اين رژ لب نياز به يك قاشق موم، يك قاشق روغن هسته زردآلو، يك قاشق روغن هميشه بهارو 3 تا 4 قطره روغن يا عصاره پرتقال حتمي داريد . كليه اين مواد را با نيز تركيب كنيد و آن را روي حرارت غيرمستقيم بگذاريد تا به خوبي تركيب شوند . بعد از آنكه روغن خوب گرم شد آن را برداريد تا حرارتش از بين برود . بعد از آن آب چغندر و رنگ مجاز خوراكي نارنجي را به آن بيش تر كنيد . آن را باطن يخچال بگذاريد تا به خوبي ببندد . اين رژ لب علاوه بر آنكه رنگي بسيار زيبا و ديدني داراست خاصيت مفيدي براي پوست لب داراست و امتيازش اين مي باشد كه مي‌توانيد با خيال سهل و بدون نگراني از سرب جانور در رژ لب كه اين ايام در خبرها گوناگون درباره‌اش مي‌شنويد، خوراكي‌هاي خوشمزه را مزه طعم كنيد .
ازرژ لب خانگي چطور نگهداري كنيمدرصورتي كه تصميم گرفتيد در خانه رژ لب تهيه كنيد بايد حواس‌تان باشد كه نمي‌توانيد آن را براي مدت برهه زماني زيادي بيرون از يخچال نگه‌داريد . براي فرم دادن به رژ لبي كه ساختيد روش‌هاي مختلفي وجود دارد . يك خط مش ساده اين مي باشد كه آن‌گاه از آنكه مواد رژ لب را ساختيد آن را داخل يك قالب مستطيل شكل بريزيد تا بعد از آن از آنكه رژ لب در يخچال بسته شد بتوانيد آن را به برش‌هاي كوچك مدادي شكل برش بزنيد . بعد هر برش را با فويل يا كاغذ زرورق به خوبي بپوشانيد و از آن به كار گيري كنيد . حتي مي‌توانيد از باكس يكي از رژ‌ لب‌هاي قديمي كه ديگر تمام گرديده استعمال كنيد . محتواي رژ لب قبلي را تخليه كنيد و برش مدادي شكل را درون آن بگذاريد . انتظار نداشته باشيد اين رژ لب ساخته شده با دست را در ارتفاع روز داخل كيف لوازم آرايش‌تان همپا خود بيرون ببريد . اين كار را صرفا در روزهاي پاييزي و بهاري مي‌توانيد بكنيد . روزهايي كه گرماي هوا در آن حد نيست كه رژ لب افسانه‌اي شما را دفرمه كند . اما به شما عهدوپيمان مي‌دهيم در روزهاي زمستاني و سرد بتوانيد اين رژ لب را براي يكسري ساعتي هم پا خويش به بيرون از خانه ببريد .


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.