از زيباترين شيوه هاي آرايشي، پررنگ نشان دادن لب به ياري رژ لب

بهترين مارك رژ لب
از زيباترين شيوه هاي آرايشي، پررنگ نشان دادن لب به ياري رژ لب ميباشد، از سال هاي قبلي به كار گيري از رژ لب اشاعه داشته ميباشد، كه بايستي باتوجه به رنگ پوست رژ لب خويش را گزينش كرد و گذشته از استعمال از رژ لب بايستي لب را تطهير نمود تا رژ لب جلوه خوشگل تري به لب دهد.رژ لب (به فرانسوي: Rouge à lèvres) يا اين كه ماتيك (به فرانسوي: غير مجاز مي باشدmétique) يك فراوردهٔ آرايشي ميباشد كه دربردارنده مواد رنگي، قهوه، روغن، موم و قابل انعطاف‌كننده پوست ميباشد كه براي ماليدن رنگ و بافت بر روي لب‌ها به‌فعاليت مي‌رود. گونه هاي گوناگوني از روژ لب ايجاد شده است.او‌لين رژ لب حدود ۵ هزار سال پيش ميان النهرين ابداع شد زمانيكه زنان از سنگهاي جواهرات تزييني براي پيرايش لب هاي خويش به كارگيري ميكردند. او‌لين رژلي تيوبي نيز در سال ۱۹۲۳ ساخته شد.
رژلب در فرم مدرن آن براي اوليه توشه در ماه مه سال ۱۸۸۳ در نمايشگاهي در آمستردام معرفي شد. در آن عصر دو عطرساز پاريسي خودكار استوانه‌اي شكلي را پيچيده در پارچهاي ابريشمي به نام رژلب به عموم معرفي كردند. اين خودكار از چربي گوزن و موم زنبور عسل درست شده بود و با يك كارايي كشويي بي آلايش ميشد آن را به باطن و خارج كشيد.ولي در آن دوره رژلب كالايي لاكچري به شمار مي‌آمد كه فقط اغنيا اقتدار خريدش را داشتند. هزينه گزاف به كنار، در بالا مشتريان اين وسيله آرايشي رقاصه‌ها و زنان بدن‌فروش بودند كه همين آوازه منفي موجب هجران گزيدن ديگر زنان از رژلب گرديده بود. در آن سالها بخشيدن سرخي به لبان كاري گناه‌ و ممنوعه به شمار مي‌آمد.
هر تعدادي رنگ بخشيدن به لبها تا پيش از قرن ۱۹ ميلادي نيز كاري رايج بين زنان بود. زنان بانفوذ در مصر باستان نظير نفرتيتي، همسر آخناتون فرعون مصر و كلئوپاترا مايعي قرمز‌رنگ را كه باطن شيشه‌هايي كوچك نگه داشته ميشد با انگشت يا اين كه قلمو بدور و روي لبهايشان مي‌كشيدند.در ده سال ۱۹۶۰ ميلادي رژلبهايي با ارزش‌هايي عادي به بازار روش يافتند كه شمار بيشتري از زنان قدرت خريدشان را داشتند.
رژ لب مطلوب براي پوستبرق لب: برق لبتان را روي رژ لب يا اين كه به تتهايي به كارگيري نمائيد. به خاطر داشته باشيد كه برق لب منجر برجستگي و لبريز جلوه كردن لبانتان مي‌گردد. در صورتيكه لبان لبريز و پر رنگ اي داريد از برق لب كمتر به كارگيري فرماييد.
خط لب: براي خوش فرم كردن لبها گذشته و پس از زدن رژ خط لب بزنيد. مدام گذشته از به كار گيري از خط لب نوك مدادتان را تيز فرمائيد و بعد با نوك انگشت آهسته روي آن بزنيد تا قابل انعطاف و گرم شود. هيچ گاه از رژ و خط لب با رنگهاي ضد و نقيض به كار گيري نكنيد. هنگام زدن رژ، در آغاز لبانتان را با خط لب رنگ نماييد و براين اساس لايه دوم رژي كه ميزنيد دوام بيشتري خواهد داشت.
زدن رژ لب: براي بوجود آوردن لبان قشنگ، در آغاز خط لبانتان را با يك خط لب خنثي بكشيد. اعتنا داشته باشيد كه خط خويش لب را بكشيد خير خط بيرون لب را. آنگاه خط لب گزينه نظرتان را بكشيد. آنگاه سطح لبتان را با رنگ آيتم نظرتان لبريز فرماييد. هم اكنون از برس لبتان به كارگيري فرمائيد و اين دو رنگ را در هم پخش فرماييد تا خط تفكيك آن ها زياد نمايان نباشد.
در حالتي‌كه پوستتان موضوع زردرنگ دارااست: از قرمز‌رنگ گرم با ته موضوع نارنجي رنگ استعمال فرمائيد. از قرمزهايي كه ته مسئله آبي رنگ دارا‌هستند خودداري كنيد.چنانچه پوستتان مسئله زيتوني داراست: از قرمز رنگ خالص يا اين كه قرمزي كه ته قضيه قهوه اي در خويش داراست به كارگيري فرمائيد. از قرمزهايي كه صورتي يا اين كه نارنجي رنگ زياد دارا‌هستند بپرهيزيد.در‌صورتي‌كه پوست تيره با موضوع صورتي داريد: از رژ قرمز رنگ با ته موضوع آبي‌رنگ يا اين كه صورتي استعمال فرمائيد. از به كارگيري از قرمزي كه ته مسئله نارنجي رنگ يا اين كه هلويي داراست بپرهيزيد.در حالتي‌كه پوست تيره با مورد زرد رنگ داريد : از قرمز رنگ گرم با ته مورد نارنجي رنگ به كار گيري نمائيد. از قرمز رنگ با ته زميه آبي‌رنگ دوري كنيد.استعمال از قلم لب: هر آرايشگري به خودكار لب نياز داراست زيرا اين وسيله نقش بسزايي در آرايش و پيرايش دارااست.براي پر رنگ كردن رنگ لبهايتان: گذشته از زدن رژ، خط لب هماهنگ با رژتان را بر تمام سطح لب بزنيد.براي دوري از ريختن رژ از كنار لب: گذشته از زدن رژ، خط لب هماهنگ با رژتان را به كناره لبهايتان بزنيد.نكاتي در رابطه رژ لب رژ لب و عطرهايتان را در فريزر نگهداريد تا دوام بيشتري داشته باشند. هيچ زمان تستر را روي لبتان تست نكنيد زيرا غيربهداشتي ميباشد. رژ لب را روي نوك انگشت آزمايش فرماييد خير روي پشت دست. زيرا رنگ و بافت پوست نوك انگشت به پوست لب نزديكتر ميباشد. براي تزكيه لكه رژ لب مقداري گليسيرين روي لكه رژ بزنيد و سپس آن را مانند باقي لباسهايتان بشوريد. در صورتيكه از قلم لب به كارگيري نكنيد فرم لبتان زياد نمايان نمي‌شود.پوسته پوسته شدن لببه خاطر داشته باشيد كه پيشين از به كار گيري از رژ لب قرمز‌رنگ بايستي سطح لب‌هاي خويش را كاملا تطهير نمائيد. براي اين فعاليت كافي ميباشد كه كمي شكر و عسل را با يكديگر تركيب كرده (عسل اضافه، شكر كمتر) و آن را با تكان دوار بر روي لب‌هاي خويش ماساژ دهيد؛ بعداز يكسري دقيقه ماساژ، لايه برداري پوست هاي مرده لب‌ها صورت گرفته و آن گاه لب‌هايتان را با آب گرم بشوييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.